Fra Børnehave til Skole

skole

I overgangen fra børnehave til skole har vi et udvidet samarbejde med vores distriktsskole Munkevænget Skole, hvor der blandt andet er udarbejdet skolepas. Se vedhæftet fil.

Vores storebørnsgruppe (MAXI klubben) bruger ugentligt SFOens og skolens lokaler, hvilket bidrager til at skabe en genkendelighed ift. de fysiske lokaler og personalet.

Vi har endvidere en pædagog med i glidende overgang i 1 – 3 måneder for at skabe tryghed for børn og forældre.

Der afholdes overleveringssamtaler mellem børnehave og skole i februar/marts det år, som barnet starter i glidende overgang den 1. april. Til overleveringssamtalen tages der udgangspunkt i et oplysningsskemaet, som er udarbejdet sammen med forældrene i november (året før barnet starter i glidende overgang). Der bliver ligeledes udarbejdet kompetencehjul på alle børn samt handleplaner på de børn, hvor der er et behov. Ved overleveringssamtalen kan der endvidere efter behov deltage eksterne samarbejdspartnere og forældrene. For mere info omkring skoleparathedssamtalen se under punktet ”Vores Hverdag”

Derudover har vi et tæt, respektfuldt og tillidsfuldt samarbejde med kommunes andre skoler. I 2021 afleverede vi børn til både Aalykkeskolen, Bakkeskolen, Bramdrupskolen, Lyshøjskolen, Harte Skolen og Realskolen