Opstartssamtalen

I vil modtage en besked i jeres e-boks med besked om, hvilken stue barnet skal gå på og et telefonnummer til stuen. Når I kontakter stuen vil I sammen med personalet aftale dato/tidspunkt for opstartsmødet. Opstartssamtalen bliver afholdt af den pædagog, der skal være kontaktpædagog for jeres familie.

Formålet med opstartssamtalen er at være relations opbyggende, tryghedsskabende, afstemme gensigedige forventninger, fortælle om vores profil bevægelse og science samt planlægge indkøring. Til mødet får i et skriv med praktiske informationer - I bedes læse dette skriv før opstart.

Til opstartssamtalen vil I, som forældre blive bedt om at fortælle om jeres barn - lige fra graviditet til dags dato. Vi vil fx gerne høre, hvilke lege barnet kan lide at lege, ynglings maden, sove- dagsrytme, temperament, personlighed, sygdomme, allergi, om barnet har pludret/taler/motorisk udvikling, bruger sut/ble, toiletvaner etc. Derudover vil vi gerne høre om jeres familie fx familie sammensætning, hvilke værdier I har som familie og jeres tilgang til barnets udvikling, trivsel og læring.  Ligeledes vil vi bede jer tænke over, hvilke forventninger I har til os.

Vi vil fortælle om, hvordan det er at gå i vuggestue/børnehave og om vores profil bevægelse og science. Hvordan vores hverdag er planlagt samt hvilke forventninger vi har til jer forældre.

Derudover vil vi bede jer om være aktive på AULA, som er vores forældre intra, hvor vi fortælle om hverdagen og ligger billeder ud. Vi er gerne behjælpelige med at logge på - HUSK NemID. På AULA skal forældrene udfylde stamkort på barnet - HUSK at udfylde vaccinationer samt løbende opdatere stamkortet

Der er afsat 45 minutter til mødet.