Behovsåbent

Behovs åbent 2023/2024

Børne- og Uddannelsesudvalget har på sit møde den 10. oktober 2018 besluttet, at der fremover vil være følgende perioder med behovs åbent i dagplejen og daginstitutioner:

Dage med behovs åbent i Kolding Kommune 2023/2024

• De 3 hverdage før Påske (25., 26. og 27. marts 2024)
  • Fredag efter Kr. Himmelfartsdag (10. maj 2024)
  • Uge 28-29-30
  • Dagene mellem jul og nytår (27., 28., 29. december 2023)
  • Nytårsaftensdag (31. december) institutionen lukker kl. 12.30

Behovs åbent betyder, at der fordelt i kommunen er enkelte institutioner, der holder åbent.

Begrundelsen for behovs åbent er at udnytte ressourcerne bedst muligt i perioder, hvor der er få børn.

Pinjevejens Børnehus er i disse perioder sammen med børn og personale fra:

Daginstitutionen Bøgebladet, Palmealle 2, 6000 Kolding

Daginstitutionen Nordstjernen, Nørremarksvej 18, 6000 Kolding

I 2023 er det Pinjevejens Børnehus som har fysisk åbent og i 2024 er det Daginstitutionen Bøgebladet.

Vi kan ikke garantere at der er personale fra barnets stue/afdeling tilstede. Ledelsen kan ligeledes varetages af en ledelsesperson fra en af de øvrige institutioner.

Hovedparten af det pædagogiske personale vil afvikle ferie i behovsperioderne, for at personaleressourcerne kan anvendes i de perioder af året, hvor børnene ikke afvikler ferie og dermed er i institutionen.

I vil som forældre i god tid inden ferieperioderne, blive bedt om at tilkendegive, om jeres barn holder fridage/ferie eller har brug for det pædagogiske tilbud. Dette foregår via AULA.

Det er meget vigtigt for den enkelte institution, at målrette personaleressourcer med antal tilmeldte børn. Det er også grunden til, at der skal angives et cirka komme/gå tidspunkt, så personaleressourcerne kan udnyttes bedst muligt. Kommer barnet alligevel ikke, trods en tilmelding skal forældrene melde afbud hurtigst muligt – og senest om morgenen samme dag.

Derudover er der følgende lukkede dage:

Dage hvor der er helt lukket (hvor der ikke tilbydes alternativ åbent):

• Grundlovsdag (5. juni)
    • Juleaftensdag (24. december)

Kirsten Bruun Johannesen

Daginstitutionsleder